Griff Squash és Fitness Club | H-1113, Budapest, Bartók Béla út 152. | Pályafoglalás: +36-1-206-4065, klubvezető: +36-30-466-2335
Mert a mozgás nem csak
a fogyásról szól!
 

   ÓRATÍPUSOK |  ÁRAK |  AKCIÓK |  ÓRAREND |  EDZŐK

Főoldal / Aerobik / SpinRacing

SpinRacing - aerobik edzés

Röviden, szárazon és definíciószerűen egy zenés, csoportos, teremben végzett, kerékpáros, aerob edzésprogram. Lényeges jellemzője, mely megkülönbözteti más indoor cycling irányzatoktól, hogy ez egy teljes testre ható edzésprogram, emellett erőteljesen koreografált, struktúrált.

Én azért szerettem bele, mert egyesíti a kerékpározás és az aerobik előnyös tulajdonságait. Megvan benne a pörgés, a zene (szinte végtelen a használható zenék sora), a buli, a társaság, egyszerű mozgás (mindenki tud biciklizni), már első alkalommal sikerélményt okozhat, mindenki saját szintjének megfelelő intenzitással végezheti (állítható ellenállás), és ezt a többiek kívülről nem látják ? (vagyis senkit nem tart vissza az, hogy "a többiek biztos profik én meg majd ott bénázok". Egész testünkre hat, mivel a kerékpározás mozgásanyagát az órákon kiegészítjük a felsőtestet edző, karbantartó gyakorlatokkal, mint például karhajlítások, karemelések, a felsőtest izmait célzó egyéb gimnasztikai gyakorlatok.

Aerobikedzőként azt tanultam, hogy az egyik legfontosabb alapelv, szempont a harmóniára törekvés legyen a testedzés során. Ez a SpinRacingben kiválóan megvalósul. A felsőtest izmainak erősítése által könnyebben tudunk megfelelő testtartással mozogni, hatékonyabbá válik a légzésünk, könnyebben jutunk a megfelelő mennyiségű oxigénhez. Ez a tekerésnél kamatostul megtérül. A gerinc egészsége és persze az esztétika szempontjából is fontos, hogy megvalósuljon a harmóniára törekvés elve, vagyis lent-fent, elöl-hátul, alul-felül egyformán izmosak legyünk.

A tréning során mindvégig arra törekszünk, hogy edzésünk legyen hatékony, preventív (ne okozzon sérülést, egyéb ártalmakat, káros elváltozásokat), szórakoztató és gördülékeny. Fontos még a kontroll és a tudatosság, a kitűzött céljainknak megfelelő intenzitás, optimális esetben pulzusmérő segítségével. A motiváló zenével szoros kapcsolatban álló koreográfia és az edzői irányítás biztosítja, hogy tréningünk ne legyen monoton, és persze a fent leírt egyéb szempontok is megvalósuljanak.
Hogy eloszlassam a tévhiteket, a spinracing mozgásanyaghoz határozottan NEM tartoznak hozzá az olyan "mutatványok, mint a nyereg elé-, mögé ereszkedés, oldalra kidőlés, hátrafelé tekerés, az ülés leszerelése.

Mi a SPINNING?

Először is tisztázni kell, hogy a Spinning kifejezés nem a teremkerékpáros (indoor cycling) tréningek összefoglaló neve, nem egy gyűjtőfogalom, hanem ezen edzésmódszerek egyik fajtája. A Spinning program egy szabványosított, edzői vezetéssel, zenére végrehajtott, csoportos teremkerékpározási téning. Megalkotója Johnny G világhírű amerikai kerékpárversenyző..."

Az új óratípus: Köredzés teremkerékpárosoknak

Annak érdekében, hogy a teremkerékpározás szerelmesei is könnyebben érhessék el a már sokat emlegetett harmonikus izomzatot, kidolgoztam egy külön nekik szóló, köredzés jellegű óratípust. Az edzés egy 10-15 perces bemelegítéssel indul, amit stílszerűen a bringán végzünk, könnyű, "sík terepen" történő tekeréssel, légzőgyakorlatokkal, vállkörzésekkel, stb. Az óra további részében viszont a talajon folytatjuk, az erő-állóképességet fejlesztő gimnasztikai gyakorlatokkal. Mivel az órát egyaránt ajánlom mindkét nem képviselői számára, itt nem aerobikos mozgásra, koreográfiára, táncos elemekre kell gondolni. Fiúk, nyugalom! A gyakorlatok inkább a konditeremben végezhető edzésre hasonlítanak, de nem gépekkel és nagy súlyokkal, hanem saját testsúllyal, rugalmas ellenállással (pl. gumikötél), kis és közepes súlyzókkal, stb. A hangsúly azokon az izmokon lesz, melyek a kerékpáros edzések során háttérbe szorulnak, vagyis főként felsőtest izmain, a hasizmokon, de a comb- és farizmok között is akad olyan, ami nem kap elegendő figyelmet, ingert a tekerés közben. Ezeket most jól megdolgozzuk!

A módszer: a köredzés annyit jelent, hogy néhány, körülbelül 4-6 állomást jelölünk ki, különböző, általában más-más izomcsoportokra ható gyakorlatokkal. A résztvevők felváltva, sorban haladnak végig az állomásokon, meghatározott ideig végezve azokat. Az állomáshelyek között csak egészen rövid szünet van, mialatt a "versenyzők" helyet cserélnek, a kör végén picit hosszabb pihenőt tartunk (ügyelve a "célzónában maradásra"), majd kezdődik az újabb kör. Esete válogatja, hogy a következő körben új gyakorlatok várnak ránk, vagy folytatjuk tovább az első körben megismert kihívásokkal. Ha például öt állomás van és két percig végezzük a gyakorlatokat, könnyen kiszámolhatjuk, hogy a pihenőkkel együtt három ilyen "nettó" tíz perces kör kényelmesen belefér az óra fő részébe. Végül egy jó alapos nyújtással zárunk, hiszen nyújtás nélkül nincs izomfejlődés!

Mivel itt nem maximális (vagy ahhoz közeli) ellenállásokkal dolgozunk, nem izomtömeg-növekedésre kell számítani, hanem tónusossá, feszessé, erőssé, a fáradással szemben ellenállóvá válnak a megmunkált izmok. A lányoknak sem kell félniük a hatalmas, fiús vállaktól, karoktól. Én 10 éve dolgozom rajtuk, mégsem lettek nagyok! ? Amit viszont ígérhetek: a köredzés és a tekerés kombinációjának hatására az biztosan fog látszani, hogy VANNAK rajtunk izmok. De ami még fontosabb, ezt érezni is fogjuk, eleinte talán a kellemetlenebb izomláz formájában, de később a pozitív hatásait élvezve.

Úgy gondolom, ez a köredzés önmagában, illetve a bringás órák kiegészítéseként is jó segítség lesz edzéscéljaink elérésében. Amellett, hogy bekapcsolja a nem jellemzően bringás izmokat, segít elkerülni az egyféle mozgásból adódó monotóniát, túledzettséget, változatosságot visz az edzésekbe. Tapasztalataim szerint ezeken az órákon az állomásváltások, mozgalmasság és közös szenvedés és a közös ellenség ? miatt fokozottan érvényesül a csoportdinamika hatása, általában nagyon jó a hangulat, ami persze nem megy a komoly munka rovására, sőt motiválóan hat!

Remélem, tetszeni fog Nektek és szeretni fogjátok! Azt kérem: ne mondd látatlanban, hogy nem érdekel vagy nincs rá szükséged, próbáld ki, tapasztald meg a hatását és csak azután dönts!

Szeretettel várlak kedden és csütörtökön 19.00 órától!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nyitva tartás

Hétfőtől - péntekig:              7 órától 23 óráig
Hétvégén és ünnepnapokon:   9 órától 21 óráig

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



ONLINE FOGLALÁS
2011-es egyéni amatőr squash verseny, profi squash verseny és Média Kupa a Griff Squash & Fitness Club szervezésében. Részletek »
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AKCIÓ
Aerobik akciók»
Fitnesz terem akciók»

Fitnesz, aerobik, spinning bérlet akció»
Havi bérlet: 11.990 Ft
Havi Kombinált bérlet: 15.490 Ft

Squash pálya akciók»

Squash fiataloknak»
Az első alkalom ingyenes!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Squash edző képzés»
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
GRIFF KLUBTAGSÁGI
A Klubtagságival rendelkezők többféle kedvezményt is igénybe vehetnek Clubunkban.
Részletek»
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Griff Nyári HandyCap Squash Körverseny 2012 - 5. forduló


Griff Nyári HandyCap Squash Körverseny 2012 - 4. forduló


Még több kép»

Griff Squash és Fitness Club | H-1113, Budapest, Bartók Béla út 152. | tel.: +36-1-206-4065 (Pályafoglalás) | Squash pálya
squash@hotelgriff.hunguesthotels.hu